










Izsák város
Polgármesteri Hivatal
elérhetősége:
6070 Izsák, Szabadság tér 1.
Tel.: (76)568-060
Fax: (76)569-001
E-mail: izsak@izsak.hu
Pályázatok
-
DAOP-3.1.1/B-09-2009
Adatlap
SAJTÓKÖZLEMÉNY
Izsák Város Önkormányzata 2010. szeptember 26. napján átadja a felújított 3 gyűjtőútszakaszt.
Izsák Város Önkormányzata a Dél-alföldi Operatív Program keretén belül DAOP-3.1.1/B-09-2009 „Önkormányzati belterületi közutak fejlesztése” tárgyú felhíváson elnyert 138.583.648- Ft támogatás segítségével 2010. július 7. napján megkezdte a 3 gyűjtőútszakasz felújítását, a munkálatok 2010. szeptember 17. napjával befejeződtek.
Az ünnepélyes záró rendezvény 2010. szeptember 25. napján kerül megrendezésre a felújított városközpontban.
A felújított utcákat Czerván György a vidékfejlesztési minisztérium államtitkára avatja fel.
A fejlesztés 4 helyszínen valósult meg Bocskai, Kodály Zoltán, Mező és Szili Kálmán utcákban, 2068 méter útszakasz került felújításra 5,5 méter szélességben süllyesztett szegéllyel, valamint kialakításra került 1825 m2 parkoló térburkolattal valamint 135 m2 járda került felújításra.
A munkálatok 2010. szeptember 17. napjával a sikeres műszaki átadás-átvétel során lezárásra kerültek.
A 2010. szeptember 17-én lezárult útfelújítási program kivitelezési munkálatainak műszaki átadás-átvétele alkalmából, a projekt lezárásaként záró rendezvénnyel egybekötött sajtótájékoztatót tartunk.
A sajtótájékoztató helyszíne: Izsák Város Polgármesteri Hivatala
(Izsák, Szabadság tér 1.)
A sajtótájékoztató időpontja: 2010. szeptember 25. szombat, 16:00 óra
Céginformáció:
A kivitelező a SOLTÚT – Útépítő Fenntartó és Kereskedelmi Kft. amely 1991-ben alakult és az elmúlt közel 20 évben látványos fejlődésen ment keresztül. Az elmúlt időszakban a cég sok energiát fektetett a minőségi munkavégzésbe, sikeresen működteti az ISO minőségirányítási rendszert - melyet már többször megújítottak - és bevezették a Környezetirányítási rendszert is, a minél hatékonyabb és környezetkímélőbb munkavégzés érdekében. A kivitelezőről további információk a www.soltut.hu oldalon találhatók.
Lakossági tájékoztatás:
A kivitelezési munkálatokról a munkák jellegéről valamint a befejezés várható időpontjáról az érintett lakosság folyamatosan tájékozódhattak a www.izsak.hu weboldalon, illetve a izsak@izsak.hu email címen.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alapból és a hazai központi költségvetési előirányzat társfinanszírozásával valósul meg.
Sajtóközlemény 2010. július 7.
Izsák Város Önkormányzata 2010. július 7. napján megkezdte a belterületi közútfejlesztést 3 gyűjtőútszakasz felújításával.
Izsák Város Önkormányzata a Dél-alföldi Operatív Program keretén belül DAOP-3.1.1/B-09-2009 „Önkormányzati belterületi közutak fejlesztése” tárgyú felhíváson elnyert 138.583.648- Ft támogatás segítségével 2010. július 7. napján megkezdte a 3 gyűjtőútszakasz felújítását.
A projekt célja a pályázati támogatás segítéségével, a pályázati kiírás alapvető céljával összhangban a települési és kistérségi igényeknek megfelelően Izsák város belterületi útjainak minőségi javítása, az útburkolat felújítása 2.062 méter összes hosszúságban a fejlesztés a település útjainak 5 %-át érinti.
A burkolat felújítás közvetlen célja a burkolatromlás megakadályozása, a nyomvályúsodás, repedezettség kijavítása, a meglévő közúthálózat minőségének javítása és fenntartása korszerű, környezetterhelést csökkentő burkolattípussal.
A projekt során megvalósult járdaépítés parkoló kialakítás, közlekedési átkelőhelyek kialakítása, kerékpártárolók és utcabútorok kihelyezése a közvilágítás és fásítás a lakosság igényeinek kielégítését és a közlekedés biztonság javítását szolgálja.
A felújítással érintett útszakaszokon keresztül közelíthető meg a település közintézményeinek, közszolgáltatást nyújtó épületek döntő hányada így a projekt végrehajtása során nagymértékben javul az általuk nyújtott szolgáltatások elérhetősége.
Tekintettel arra, hogy a város több gyűjtőútját érintette a beruházás az izsáki lakosok egyszerűbben biztonságosabban érhetik el a közösségi közlekedés csomópontjait, megállóhelyeit, közelíthetik meg a kistérségi központot vagy a városból kivezető főbb utakat, érhetik el a városi és kistérségi szolgáltatásokat.
A kivitelező a SOLTÚT – Útépítő Fenntartó és Kereskedelmi Kft., amely 1991-ben alakult és az elmúlt közel 20 évben látványos fejlődésen ment keresztül. Az elmúlt időszakban a cég sok energiát fektetett a minőségi munkavégzésbe, sikeresen működteti az ISO minőségirányítási rendszert - melyet már többször megújítottak - és bevezették a Környezetirányítási rendszert is, a minél hatékonyabb és környezetkímélőbb munkavégzés érdekében. A kivitelezőről további információk a www.soltut.hu oldalon találhatók.
A kivitelezési munkálatok megkezdéséről valamint a tervek megismerésére sajtótájékoztatót tartunk.
A sajtótájékoztató helyszíne: Izsák Város Polgármesteri Hivatala
(Izsák, Szabadság tér 1.)
A sajtótájékoztató időpontja: 2010. július 12. hétfő, 13:00 óra
Lakossági tájékoztatás
A kivitelezési munkálatokról a munkák jellegéről valamint a befejezés várható időpontjáról az érintett lakosság folyamatosan tájékozódhatnak a www.izsak.hu weboldalon, illetve az izsak@izsak.hu email címen.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alapból és a hazai központi költségvetési előirányzat társfinanszírozásával valósul meg.
-
ÁROP-1.A.2/A/2008-0036
Önkormányzati dolgozók képzése a szervezetfejlesztési projekt keretében
Adatlap
Az önkormányzatnál az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával az Államreform Operatív Program keretében megvalósításra kerülő szervezetfejlesztési projekt eredményeként megtörtént az érintett önkormányzati dolgozók (20 fő) képzése.
A közreműködő szervezet elérhetősége:
Cím: VÁTI Nonprofit Kft. 1016 Budapest, Gellérthegy u. 30-32.
Telefonszám: 06-1-224-3100
Honlap: http://www.vati.hu
Irányító hatóságok elérhetőségei:
Nemzeti Fejlesztési Ügynökség
Miniszterelnöki Hivatal honlapja
Szervezetfejlesztési pályázatunk eredménydokumentumai
A szervezetfejlesztési pályázatunk nyilvános eredménydokumentumait letölthető formában az alábbiak szerint tesszük közzé weblapunkon:
Szakpolitika Költségvetés tanulmány
Szervezeti döntési eljárások tanulmány
Szervezetfejlesztési folyamatleírások
Ügymenetleírások
IT - információáramlás tanulmány
Költségvetés végrehajtás tanulmány
Területek együttműködése (excel)
Stratégiai menedzsment (excel)
A szervezetfejlesztési pályázatunk további nyilvánosan közzétehető eredménytermékei szervesen beépülnek az önkormányzati internetes weboldalakba.
A közreműködő szervezet elérhetősége:
Cím: VÁTI Nonprofit Kft. 1016 Budapest, Gellérthegy u. 30-32.
Telefonszám: 06-1-224-3100
Honlap: http://www.vati.hu
Irányító hatóságok elérhetőségei:
Nemzeti Fejlesztési Ügynökség
Miniszterelnöki Hivatal honlapja
Szervezetfejlesztési projektünk újabb eredményei II.
Az önkormányzatnál az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával az Államreform Operatív Program keretében megvalósításra kerülő szervezetfejlesztési projekt részeként az elkészült javaslatok értékelése és véglegesítése megtörtént.
A közreműködő szervezet elérhetősége:
Cím: VÁTI Nonprofit Kft. 1016 Budapest, Gellérthegy u. 30-32.
Telefonszám: 06-1-224-3100
Honlap: http://www.vati.hu
Irányító hatóságok elérhetőségei:
Nemzeti Fejlesztési Ügynökség
Miniszterelnöki Hivatal honlapja
Szervezetfejlesztési projektünk újabb eredményei
Az önkormányzatnál az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával az Államreform Operatív Program keretében megvalósításra kerülő szervezetfejlesztési projekt következő eredményeként koncepciók, javaslatok készültek az önkormányzat gazdálkodási, kommunikációs, és belső eljárásainak korszerűsítésére, folyamatainak fejlesztésére.
A közreműködő szervezet elérhetősége:
Cím: VÁTI Nonprofit Kft. 1016 Budapest, Gellérthegy u. 30-32.
Telefonszám: 06-1-224-3100
Honlap: http://www.vati.hu
Irányító hatóságok elérhetőségei:
Nemzeti Fejlesztési Ügynökség
Miniszterelnöki Hivatal honlapja
Szervezetfejlesztési projektünk újabb eredményei
Az önkormányzatnál az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával az Államreform Operatív Program keretében megvalósításra kerülő szervezetfejlesztési projekt következő eredményeként koncepciók, javaslatok készültek az önkormányzat gazdálkodási, kommunikációs, és belső eljárásainak korszerűsítésére, folyamatainak fejlesztésére.
A közreműködő szervezet elérhetősége: Cím: VÁTI Nonprofit Kft. 1016 Budapest, Gellérthegy u. 30-32. Telefonszám: 06-1-224-3100 Honlap: http://www.vati.hu
Irányító hatóságok elérhetőségei: Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Miniszterelnöki Hivatal honlapja
Elkészült az önkormányzat működésének helyzetelemzése
Az önkormányzatnál az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával az Államreform Operatív Program keretében megvalósításra kerülő szervezetfejlesztési projekt végrehajtásának újabb lépéseként megtörtént az önkormányzat működésének helyzetelemzése. Az adatfelvétel eszközei voltak a hivatalban lefolytatott áttekintő és mélyinterjúk, illetve kérdőíves lekérdezések.
A közreműködő szervezet elérhetősége:
Cím: VÁTI Nonprofit Kft. 1016 Budapest, Gellérthegy u. 30-32.
Telefonszám: 06-1-224-3100
Honlap: http://www.vati.hu
Irányító hatóságok elérhetőségei:
Nemzeti Fejlesztési Ügynökség
Miniszterelnöki Hivatal honlapja
Projektszervezet felépítése
Az önkormányzatnál az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával az Államreform Operatív Program keretében megvalósításra kerülő szervezetfejlesztési projekt végrehajtása az alábbi irányítási struktúrában és döntéshozatali rendben történt:
Projektszervezet felépítése A projekt átvilágítását követően az alábbi projektszervezet került felállításra. A munkacsoportokba a vállalkozó oldal és az önkormányzat által delegált munkatársakat:
Projektvezető neve: Bak Nándor, aljegyző
Projekt szponzor: Európai Szociális Alap és Izsák Város Önkormányzata
Tanácsadási munkacsoport: vállalkozói munkacsoport (GKIeNET Kft.)
Képzési munkacsoport: vállalkozói munkacsoport (Bartha János)
Projektmenedzsment: hivatali munkacsoport (Sutus Mónika)
Projektszervezeti ábra:
Az egyes szintek közti kommunikációt a Kommunikációs terv szabályozza:
A közreműködő szervezet elérhetősége:
Cím: VÁTI Nonprofit Kft. 1016 Budapest, Gellérthegy u. 30-32.
Telefonszám: 06-1-224-3100
Honlap: http://www.vati.hu
Irányító hatóságok elérhetőségei:
Nemzeti Fejlesztési Ügynökség
Miniszterelnöki Hivatal honlapja
A polgármesteri hivatal szervezetfejlesztése
Izsák Város Önkormányzata sikeres pályázatot nyújtott be 2008. októberében a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség által meghirdetett Államreform Operatív Program keretében kiírásra került ÁROP-1.A.2 „A polgármesteri hivatalok szervezetfejlesztése” témában, amely az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósulhat meg. A pályázat célja olyan új szervezési-működési kultúra széleskörű elterjesztése a polgármesteri hivatalban, amely a stratégiai menedzsment, az eredményességi szemlélet, a felügyelt intézmények felé a jó gazda hozzáállás és a költséghatékonyság javításával erősíti a hivatal ügyfélkörének nyújtott közszolgáltatások színvonalát.
A közreműködő szervezet elérhetősége:
Cím: VÁTI Nonprofit Kft. 1016 Budapest, Gellérthegy u. 30-32.
Telefonszám: 06-1-224-3100
Honlap: http://www.vati.hu
Irányító hatóságok elérhetőségei:
Nemzeti Fejlesztési Ügynökség
Miniszterelnöki Hivatal honlapja
Kategória: ÁROP-1.A.2/A/2008-0036 (szervezetfejlesztés)
-
DAOP-5.1.2/B-09-2009-007
Izsák város kistérségi szerepének és vonzerejének erősítése a városközpont felújítása által
A pályázat azonosító száma: DAOP-5.1.2/B-09-2009-0007
Adatlap
Izsák Város Önkormányzata 2009. októberében pályázatot nyújtott be a Dél-Alföldi Operatív Program keretében a városközpont felújításának folytatására. A Szabadság tér parkosítása, szökőkút építése, játszótér létesítése, buszmegálló építése után tovább folytatódik a főtér felújítása a Gyógyszertár irányába. A Bottyán János utcától a Batthyány János utcáig a Dobó utca felújítása, parkolók építése, a Szabadság tér parkfelújítása, modernizálása a pékárú mintaboltig, majd a Batthyány utca felé a járda, majd a teljes Dózsa György tér felújítása valósul meg az elnyert pályázat révén. A rendőrség előtt, és a társasház előtt a burkolat felújításával igényes, kényelmes parkolási lehetőség létesül a városközpontban. A pályázat keretében a burkolat-felújítási és parkosítási munkákon túl lehetőség nyílik az Önkormányzat tulajdonában levő Gazdakör épületének külső homlokzati felújítására, és a közbiztonság javítását célzó térfigyelő kamerák elhelyezésére is.
A végleges költségekkel elfogadott támogató döntés 2010. március 2.-én született meg. A szerződéskötést és a kivitelező kiválasztását követően remélhetőleg a 2010. évi Izsáki Sárfehér Napokra elkészül a városközpont felújításának jelen, második üteme.
A projekt rövid összefoglalója:
A hátrányos helyzetű kistérség északi pólusát jelentő kisváros, Izsák város önkormányzati tulajdonú városközpontjának 2 főterét (Szabadság tér, Dózsa György tér), 4193m2-nyi összterületen kívánja felújítani pályázati forrás felhasználásával az önkormányzat. A városközpont felújításának I. üteme 2002-ben valósult meg, azóta a főtér felújításának folytatására nem volt lehetőség. A projekt keretében tervezzük megvalósítani a város üzleti és kulturális életének helyszínéül szolgáló városközpont KOMPLEX FEJLESZTÉSét, mely a hivatali ügyintézések csomópontja is. A fejlesztés által biztonságosabb és esztétikusabb városközpont jön létre, mely a megújuló akadálymentes parkolóval, az új kerékpártárolókkal, a balesetmentes kerékpáros és gyalogos közlekedést biztosító térburkolatok révén, az újonnan elhelyezendő utcabútorok által, a közbiztonságot növelő térfigyelő kamerák által, illetve a Gazdakör épületét is érintő gazdaságélénkítő felújítással növeli a térség népességmegtartó képességét és a lakosság megelégedettségét. A városközpont jelentős részén a burkolatok már elöregedtek, kopottak, a kapcsolati ívek nem megfelelő sugarúak, esztétikailag és közlekedésbiztonságilag is problémásak. A projekt azon túl, hogy javítja a központ minőségét, megkönnyíti számos közintézmény megközelítését, erősíti a vállalkozások gazdasági funkcióit, javítja a közlekedésbiztonságot és a városképet, melyek együttesen hozzájárulnak a település gazdaságának és idegenforgalmának a fellendüléséhez.
A projekt összköltsége: 82 296 299,-Ft
A megítélt támogatás: 73 539 972,-Ft
Az igényeltnél mintegy kétmillió forinttal kevesebbet ítélt meg a pályázatot bíráló bizottság, így a tervekhez képest a térfigyelő kamerákra jut kevesebb összeg, és elmarad a buszváró létesítése a Sárfehér Vendéglővel szemben. Buszvárók létesítésére, felújítására az Önkormányzat a Kiskőrösi Kistérség önkormányzataival közösen nyújtott be pályázatot, így reményeink szerint a kistérségi pályázat által sikerül majd felújítanunk a buszvárókat lehetőleg buszöböllel, és fedett buszváró létesítésével.
A jelen pályázatban 89,36% a támogatási intenzitás, ami azt jelenti, hogy ismét sikerült minden a célra szánt forintunkhoz 9 másikat hozni a városba a sikeres pályázat útján.
A főtér felújításának jelen, második ütemének tervrajza a tervező előzetes hozzájárulásával az alábbiakban megtekinthető internetes lapjainkon.
-
KEOP-7.2.3.0-2007-0001
Izsák és Térsége Rekultivációs Önkormányzati Társulás tagtelepülésein található települési szilárdhulladéklerakók rekultivációja a FIDIC Piros Könyv szerint
Adatlap
Tájékoztató az eljárás eredményéről KÉ 36867/2010
Tájékoztató az eljárás eredményéről KÉ 36865/2010
Izsáki Regionális Hulladékgazdálkodási Rendszer települési szilárdhulladéklerakóinak térségi szintű rekultivációs programja tárgyában Vállalkozási Szerződés a közbeszerzési eljárás 1. részének vontakozásában
Izsáki Regionális Hulladékgazdálkodási Rendszer települési szilárdhulladéklerakóinak térségi szintű rekultivációs programja tárgyában Vállalkozási Szerződés a közbeszerzési eljárás 2. részének vontakozásában
Izsáki Regionális Hulladékgazdálkodási Rendszer települési szilárdhulladék-lerakóinak térségi szintű rekultivációs programja
2007. november 16.-án 9 bács-kiskun megyei település (Izsák, Fülöpszállás, Harta, Kaskantyú, Kunadacs, Orgovány, Solt, Szabadszállás, Újsolt) társulást hozott létre azzal a céllal, hogy közösen valósítsák meg a térségükben található felhagyott, régi TSZH lerakók rekultivációját, melyre a szándék mellett egyébiránt jogszabályi előírás is vonatkozik. Korábban a települések közös beruházásban végrehajtották a korszerű védelemmel ellátott szilárd hulladéklerakó kiépítését Izsákon, állami céltámogatással, KAC támogatással és saját erő bevonásával. Az eddig megvalósult projektekkel és a jelen projektfejlesztés megvalósításával biztosítható lenne a térség hulladékkezelésének komplex megoldása. A rekultivációra vonatkozó kötelező érvényű rendelkezéseket a hulladéklerakással, valamint a hulladéklerakóval kapcsolatos egyes szabályokról és feltételekről szóló 20/2006. (IV.05.) KvVM rendelet tartalmazza. Jelen pályázat tárgyát képező 9 db hulladéklerakó rekultivációjának kidolgozása során az ebben foglalt előírásokat alkalmaztuk, figyelembe véve a rendelkezésre álló környezetvédelemi felülvizsgálatok, rekultivációs tervek, és a helyszíni bejárások adatait. A projekt előkészítő szakaszában az előzetes megvalósíthatósági tanulmány került kidolgozásra, amely tartalmazza a projekt főbb elemeit, a projektgazda és a menedzsment bemutatását, az érintett terület földrajzi és gazdasági jellemzőit, a fejlesztés szükségszerűségét, a projekt indokoltságát. A tanulmány ugyancsak bemutatja a projekt változatait ("0", "A" és "B"), ezek műszaki, jogi, pénzügyi-gazdasági és kockázati viszonyait, illetve azok szakmai és pénzügyi értékelését, költségvetését, valamint a projekt ütemezését és költségvetését. A projekt hosszútávú célja a pályázó társulás településeinek rekultiválandó települési szilárdhulladék-lerakóira vonatkozóan: " Az érintett lakosság környezetminőségének javítása " A terület tájképi javítása " A terület talaj- és talajvízvédelmének elősegítése A közvetlen célok a következők: " A hulladéklerakók jogszabály szerinti lezárása, rekultivációja és tájba illesztése " Monitoring rendszer kialakítása " Utógondozás megoldása A projekt tevékenységei a célok eléréséhez szükséges előkészítő munkák elvégzése: " Projekt menedzsment szervezet felállítása " Kockázatkezelést segítő tervek kidolgozása " Lakossági tájékoztatás megkezdése, a projekt előkészítés fázis alatt folyamatos fenntartása " Földtulajdon rendezés, művelési ág változtatás, mint terület-előkészítési tevékenység " Közbeszerzési szakértő kiválasztása " Előkészítési tevékenységek közbeszerzési eljárása " A tenderdokumentációk elkészítése (1 db) műszaki tervezés, engedélyeztetés, RMT-CBA, közbeszerzési dokumentáció (2 db) nem földmunka jellegű terület-előkészítő munkák elvégzésére,) " A közbeszerzési eljárások lebonyolítása (KSZ jóváhagyása, ajánlati felhívás közzététele, ajánlattételi időszak, hiánypótlás biztosítása, beérkezett ajánlatok bírálata). " A nyertes ajánlattevőkkel szerződések megkötése. " Teljes körű környezetvédelmi felülvizsgálat elvégzése, rekultivációs, vízjogi engedélyes, és építési engedélyezési tervek elkészítése " Terület-előkészítő nem földmunka jellegű tevékenységek elvégzése " Műszaki tervek kidolgozása " A projekt megvalósítás közbeszerzési dokumentációinak kidolgozása " A második fordulóhoz szükséges projektdokumentáció elkészítése A projekt célcsoportjai: A projekt által érintett települések összlakossága 32488 fő, ebből a TSZH lerakók 500 méteres körzetében élő, így a projekt által közvetlenül érintett lakosok lélekszáma 1687 fő.
Megítélt támogatás: 40 800 000,-Ft
Pályázat benyújtás dátuma: 2007-11-23
-
TÁMOP-3.1.4-08/2-2009-0151
Adatlap
Összefoglaló a TÁMOP 3.1.4/08/2 „ Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben” nyertes pályázatról
Módszertani megújulásunk felgyorsulását támogatta Izsák Város Önkormányzata által benyújtott TÁMOP 3.1.4/08/2 „ Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben” nyertes pályázat. A pályázatban foglaltak szerint 3 feladat ellátási helyen / Napköziotthonos Óvoda, Általános Iskola alsó tagozat, és Általános Iskola felső tagozat / kezdődött meg a munka a 2009. szeptember 1.-jével kezdődő új tanévben. Az iskola két feladat-ellátási helyére43.789.320 Ft jutott melynek jelentős hányadát továbbképzésekre, kompetencia alapú taneszközök és segédeszközök beszerzésére kellett fordítani.
A pályázati kiírásnak megfelelően a végrehajtásra a teljes tanév rendelkezésünkre állt, a befejezés 2010. augusztus 31-én lesz.
Mit is jelent a napjainkban oly sokszor hangoztatott „kompetencia” szó?
Illetékesség, jogosultság, szakértelem.
A különböző nemzetközi és hazai felmérések, elemzések egyik legfontosabb megállapítása: tanulóink tudása nem elég elmélyült, a tanultakat nem tudják új helyzetekben, a mindennapok gyakorlatában alkalmazni.
A „Mit tanítsunk?” kérdés mellett tehát azonos súllyal jelenik meg a „Hogyan tanítsunk? kérdés is.
Ahhoz, hogy az iskola, mint intézmény megvalósítsa feladatát, igen sokrétű munkát kell végezni: a pedagógus értéket közvetít, képességeket fejleszt, kompetencia alapú oktatást végez és nem utolsó sorban nevel.
Intézményünkben az alsó tagozaton 8 bevont tanulócsoporttal, 6 pedagógussal, felső tagozaton 6 bevont tanulócsoporttal, 9 pedagógussal valósítottuk meg a kompetencia alapú oktatás bevezetését. Az első évfolyamon szövegértés-szövegalkotás, a második és negyedik évfolyamon matematika és szociális-, életviteli- és környezeti kompetencia területen. Az ötödik évfolyamon matematika-logika, szövegértés-szövegalkotás illetve egy ötödik , két hatodik és egy nyolcadik osztályban életpálya építés területeken. A nevelőtestület tagjai a pályázat finanszírozásában továbbképzéseken vettek részt. Munkájuk mellett gyakran hétvégeken 180 – 210 órányi továbbképzésen sajátíthatták el az újszerű módszereket, amelyeket azután a tanítási óráikon ki is próbáltak tanítványaik örömére. Ezeknek az új ismereteknek a lényege a tevékenykedtetve tanulás, ahol is a tanulásukban gyakran kudarcra ítélt gyermekek is sok-sok pozitív élménnyel és főleg rengeteg ismerettel gazdagodhatnak.
A kompetencia alapú oktatás mellett - a pályázati kiírásnak megfelelően - több kötelező elem megvalósulását is meg kellett szerveznünk.
Ezek a következők:
Témahét:
„Egészséges életmódra nevelés” / Erősné Solti Gizella, Kállainé Varga Erzsébet/
„A Kolon-tó szerepe a környezettudatos magatartásra nevelésben” /Ázsóth Ilona, Eszik Judit, Csontosné Csősz Erzsébet/
Moduláris program:
„Környezetvédelem -Kolon-tó” /Dr. Reznerné Viczián Erzsébet, Penczné Oláh Ibolya/
„Egészséges életmódra nevelés” témában. / Katzenbachné Csengődi Edit /
Három hetet meghaladó projekt:
„Lakóhelyünk megismerése, hagyományaink” /Dr. Sőreghyné Muladi Ildikó, Tumbász Mariann /
„Németországi testvérkapcsolat” témában: /Katzenbachné Csengődi Edit. Szegediné Huczek Katalin/
Ezen kívültantárgytömbös oktatás folyt 1-1 hatodik és nyolcadik osztályban, illetve műveltségterület bontás nélküli oktatása során 5. osztályos tanulóink a hagyományos magyar nyelv és irodalom tanulása helyett főként a szövegértésük fejlesztésére fektettek hangsúlyt. E kompetencia nélkül elképzelhetetlen, hogy valaki a későbbiekben sikeres legyen az önálló tanulásában.
Témahét az 1.évfolyamon– Egészséges életmód
A TÁMOP pályázat keretén belül az első évfolyamon az egészséges életmóddal kapcsolatos témahetet szerveztünk. Intézményünk eddig is fontosnak tartotta, hogy tanulóink ismerkedjenek meg az egészséges életmód feltételeivel, alakuljon ki igényük a korszerű táplálkozás, a személyi higiénia iránt, legyenek edzettek, teherbíróak. A „témahét” egy új tanulásszervezési mód, amikor egy adott témakört a tanulók több tanítási napon át a hagyományostól kissé eltérő formában, de életkoruknak megfelelő szinten – tevékenyen, játékosan - dolgoznak fel. A tanulók és a szülők visszajelzései alapján a gyerekek szívesen vettek részt a tevékenységekben, és sikerült szemléletüket pozitív irányba változtatni. Többek között élelmiszerek csomagoló anyagait, címkéit vizsgálgattuk; táplálékpiramist készítettünk; bicikliztünk, rollereztünk; minden nap megkóstoltunk egy kevésbé ismert élelmiszert (kecskesajt, teljes kiőrlésű kenyér, aszalt gyümölcsök, magvak, 100%-os gyümölcslé, nyers zöldségek); gyakoroltuk a helyes fogmosást. A témahetet az egész alsó tagozatot megmozgató aszfaltrajzversennyel zártuk.
Moduláris oktatási program az alsó tagozaton: Környezetvédelem- Kolon-tó
Modul a tananyag kisebb, önmagában koherens része, mely az egyes tanórák anyagánál általában nagyobb, de a tanterv egészénél kisebb egység.
A moduláris oktatási program egy 8 órát felölelő egységként valósult meg iskolánkban. Ennek keretén belül a második évfolyamosok a Kolon-tóhoz látogattak, ahol szakvezető segítségével széleskörű ismeretekkel gyarapodtak a tópart életközösségéről. Ismereteiket egy 4 évre szóló, 50 oldalas, - a kollégák által összeállított - terepnaplóba rendezték.
Helyi tantervünk meghatározza, hogy évente néhány órát kint töltsünk a Kolon-tónál. Mindezek mellett mi is fontosnak tartjuk, hogy a gyerekek a hagyományos tanórai foglalkozástól eltérő módon ismerjék meg a környezetükben élő növényeket és állatokat. Értsék, óvják, tiszteljék a természet szépségeit.
Mindezen ismeretekhez fokozatosan, életkori sajátosságaiknak, befogadó-készségüknek megfelelően, tervszerűen, tudatosan felépítve jussanak. A természet megismerése saját élményen alapuló, gyakorlati, aktív tanulásban, személyes tapasztalások alapján történjen.
Ez a program alkalmas a rendszerszintű gondolkodás fejlesztésére, segíti az ember és a természet közötti kölcsönhatás felismerését.
A három hetet meghaladó projekt az alsó tagozaton
A három hetet meghaladó projektet a 4. évfolyamosok Táncsicshoz kötötték. Rengeteg szervezést igényelt, mivel az egész iskolát megmozgatta, tanórai és tanórán kívüli tevékenységekre egyaránt épült. Sokkal többet jelentett a gyerekek számára, mintha egy tíz perces ünnepségen emlékeztek volna meg iskolánk névadójáról. Sokrétű információval, pozitív élményekkel, tapasztalatokkal gazdagodtak. A TÁMOP-os erőforrás segítségével nagyszabású, magas színvonalú projektet sikerült megvalósítani
A gyerekek számára azok a programok tetszettek a legjobban, amelyeken önként, közösen vehettek részt. Összeadhatták képességeiket, differenciálódtak illetve sok mozgásos, játékos feladat közül választhattak. Nagy hangsúlyt helyeztünk a megfelelő jutalmazásra. Emléklappal készültünk, és a verseny minden dobogós helyezettje tárgyi jutalmat is kapott. A projekt anyagi költsége hozzávetőlegesen százezer Ft volt. (fáklyák, kartonpapírok, ragasztók, íróeszközök, borítékok, jutalmak stb.) Ez nem nagy összeg, mégis pályázati pénz nélkül a következő években nyitni kell a vállalkozói és magánszféra felé. Sok kis apró ötlettel ugyanilyen színes, élményekkel teli programsorozatot lehet összeállítani. A tanulók egyértelműen a megemlékezés e formáját választották, kifejezetten szeretnék, ha az elkövetkező években is hasonló programokkal emlékezhetnének meg Táncsics Mihály születésének évfordulójáról.
Háromhetet maghaladó projekta felső tagozatban
Ennek keretében tanulóink németországi testvérkapcsolat témakörben szinte mindennel megismerkedhettek, foglalkozhattak, kollégáink kiváló szervező tevékenységének köszönhetően. A programba bevonták nemcsak a felső, hanem az alsó tagozat tanulóit is, akik egy zenés délelőttöt tölthettek el a német nyelv népszerűsítésének érdekében a Sportcsarnokban. A projekt tulajdonképpen 2 hónapig tartott s a nagyon várt német csereprogrammal ért véget. Kollégáink nagy hangsúlyt fektettek a jutalmazásra is, rengeteg tanulónak szereztek ezzel örömöt, és hangsúlyozták az idegen nyelv tanulás fontosságát és rengetek hasznát a mai világban.
Témahét a felső tagozaton
A Kolon-tónak köszönhetően a környezettudatos magatartásra nevelés terén szerveződött. Ebben a programban nemcsak a 6 bevont csoport, hanem az összes felsős osztály részt vett. Egy egész héten át forgószínpadszerűen: természetvédelemmel kapcsolatos tablót készíthettek, természet filmet nézhettek, terepasztalt alkothattak tanítványaink. Remek munkák készültek, melyeket az érdeklődök a Sportcsarnokban rendezett kiállításon, a Tanévzáró ünnepélyen tekinthettek meg. A témahét legkedveltebb programja az a kirándulás volt, amelyet kollégáink fáradságos és körültekintő munkával szerveztek a Kolon-tavi madárvártához. Itt minden tanuló megismerkedhetett a madárgyűrűzés alapjaival, a homok puszta-gyepek élővilágával, és kedvére ”horgászhatott” rákok, csigák kagylók, kétéltűek s egyéb vízi élőlények kavalkádja között. Mondhatni, hogy remekre sikeredett e gumicsizmás program kicsiknek és nagyoknak is. Köszönet a Kiskunsági Nemzeti Park, a Turján Bt. munkatársainak, és annak a sok-sok szülőnek, akik hozzájárultak az osztályok kijutásához, s nem utolsó sorban kollégáinknak. Az egész hetet egy hangulatos vetélkedő zárta, amelyre a Sportcsarnokban került sor igen jó hangulatban, élményekkel és tudással gazdagodva.
Moduláris oktatás a felső tagozaton
Az egészséges életmód fontosságát hangsúlyozva zajlott az egyik ötödik osztályban testnevelés, idegen nyelv és osztályfőnöki órákon. A tanulók remek hangulatú órákon vehettek részt és bővíthették ismereteiket, játékos keretek között.
A változatos tanulói munkákat a nagy nyilvánosság elé tártuk, melyeket 2010. június 17-én a tanévzáró ünnepélyünkön megtekinthetett minden érdeklődő.
Köszönjük kollégáink egész éves lelkes és kitartó munkáját!
Fodorné Bálint Éva, Balogh Rita
szakmai vezetők
Kompetencia alapú oktatás az iskolában
Bevont pedagógusok névsora /5-8. évfolyam/
Bevont pedagógusok névsora /1-4. évfolyam/
Innovációk /5-8. évfolyam/
Innovációk /1-4. évfolyam/
Összefoglaló
Óvodai innováció - Madarásszunk! A TÁMOP 3.1.4 pályázati konstrukció egyik elemeként, a kötelező feladatok között szerepel az önálló intézményi innováció megvalósítása és közzététele.
"A pályázati kiírás szerint saját intézményi innováció az, amely:
a.. a helyi igényekhez igazodva,
b.. egyéni fejlesztésre,
c.. a nevelés-oktatás eredményességének fokozására,
d.. az esélyegyenlőség kiteljesítésére,
e.. hatékony és sikeres, az egyéni fejlődést támogató oktatási utak, programok, nevelési eljárások, tanulásszervezési módok kidolgozására, azok gyakorlati megvalósítására vállalkozik."
A témaválasztás egyik fő oka, hogy településünk sajátos jelleggel bír. Izsák település részét képezi ugyanis a Kiskunsági Nemzeti Park a Kolon-tóval és az ott élő páratlan állat és növényvilággal. Ezen belül is a madárvilág a (fehér gólya) áll a projekt középpontjában.
Ezt az anyagot a kompetencia alapú programcsomagon belül a játék, az érzelem, és az erkölcs központi témaköréhez kapcsolhatjuk. A projekt a komplex nevelés alapelvének érvényesítését követve dolgozza fel az anyagot.
A komplexitáson túl fontos cél volt a gyermekek közösségi nevelése, az egészséges életmódra nevelés iránti igény kialakítása, a szűkebb és tágabb környezet megismerése a településünk adta lehetőségek kihasználásával. A helyi adottságok felfedezése, védelme, erősíti a gyermekekben a környezetükhöz való kötődést, a település értékeinek megbecsülésével és védelmével a hazaszeretetüket is alapozhatjuk.
A gyerekek felfedezhetik, hogy a településünk milyen páratlan védett értékekkel (nemzeti park, Madárvárta) rendelkezik. Ezen értékek megismertetésével sokkal érzékenyebbé válhatnak a környezetük megóvására, melynek megtapasztaltatása elengedhetetlen annak érdekében, hogy a gyermekek és mi magunk ( pedagógusok, szülők) is szemléletmódot tudjunk váltani.
(Kovács Lászlóné)
Az innováció anyaga letölthető erről az oldalról!
Kompetencia alapú oktatás az óvodában
A projekt az Európai Unió támogatásával,
az Európai Szociális Alap és a Magyar Állam
társfinanszírozásával valósul meg.
Szeretnénk egy kis bepillantás adni az óvodánkban a TÁMOP -3.1.4. „Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés” című pályázathoz kapcsolódó témahetek és projektek lezajlott tevékenységeibe. A három kiscsoport és egy nagycsoport pedagógusai röviden összefoglalták az élményeiket, tapasztalataikat.
„Kompetencia alapú óvodai programcsomag bevezetésére került sor 2009/2010 tanévben a felsővárosi óvoda kiscsoportjában is. Maga a programcsomag is új fogalom volt számunkra. Egyes elemeit részenként is felhasználhatjuk, de komplex csomagként teljességében is alkalmazhatjuk. Természetesen, mint bevont csoport igyekszünk a lehető legtöbb „témát” átvenni, a csoportunkban megvalósítani. A programcsomag megvalósulását a szülők is jól nyomon követhetik, hisz a feldolgozott témák fényképek formájában megjelennek a faliújságon. Január 18-tól január 22-ig TÉMAHETET tartottunk „ Vízi világ” címmel, melynek középpontját a csoporttal közösen elkészített akvárium adta. Nagyon mozgalmasra és változatosra sikerült ez a hét. A gyerekek szívesen vettek részt a különböző tevékenységekben. (Akvárium összeállítása, versek mondogatása, eljátszása, papír halacskák ragasztása.) A következő nagyobb munkánk pedig a „VÍZPARTON” című projektünk, mely március 5 -től március 26-ig tart. A téma feldolgozása szintén nyomon követhető a faliújságon ,valamint nyílt napok formájában meg is tekinthető a csoportban.”
Kovács Lászlóné III.épület kiscsoport
Halpikkely ragasztása papírra
„Januárban tartottam meg témahetemet, amely a „Vízben topogunk” elnevezést kapta. A gyermekek egy héten át a víz jellemző jegyeivel (halmazállapotai, színe, íze, ereje, felhasználása) ismerkedtek változatos formában. Különösen megkedvelték Párácska, a kis felhő meséjét, de lelkesen vettek részt a csipkebogyó tea elkészítésében, a közös mosogatásban, a „lepkék” játékban-szívószállal kóstolgatták a kancsókban levő folyadékokat, amelyek közül ki kellett választaniuk, melyik lehet a víz. Kipróbáltuk az olajfestéket és különböző tárgyakat úsztattunk a vízben (pl. kavics, papírhajó) és megfigyeltük, vajon melyik süllyed el? A gyermekek élvezték a vízzel való foglalatoskodást, kivétel nélkül részt vettek a tevékenységekben. Nagyon érdeklődőek voltak, ötleteikkel még színesebbé tették a délelőttöket.
A hét folyamán készült fényképeket és a gyermekek keze nyomán megszületett alkotásokat a szülők örömmel nézegették.”
Halek Anita I.épület kiscsoport
„Az elmúlt hetekben nagyon érdekes témákkal kapcsolatosan szerezhettünk tapasztalatokat, élményeket. Megismerkedtünk a víz témakörben annak fontosságával, hogy oda kell figyelnünk arra, minden hulladék a helyére kerüljön, s ne szennyezzük a vizeinket. Ugyanis a vízpartok és vizek élővilágával kapcsolatos felfedező körutunk egyik állomása a Kanálisunk és környékének megfigyelése volt. Sajnos élőben is tapasztalhattuk, hogy mennyire nem figyelünk oda környezetünkre, nem óvjuk értékeinket.
A projektünk 4 hete alatt egy „Tóni” nevű kishal szemszögéből láthattuk a vizet, a vízi közlekedést, a vízszennyezést, a vizek és vízpartok élővilágát.
A közvetlen tapasztalatszerzés és a későbbi könnyebb visszatekintés részeként készítettünk tutajokat, hajókat mintáztunk, vizsgáltuk a talaj víztisztító (szűrő) hatását, készítettünk újságpapírból halacskás díszt, befőttesüvegből díszakváriumot, gyűjtöttünk kavicsokat, nádat, melyet a csoportszobánkban minden nap a játékainkhoz fel is használtunk. Sokszor bújtunk egy-egy játék kedvéért „gólya- vagy épp béka- esetleg halbőrbe”. Amikor pedig játszottunk elmondtuk verseinket arról, hogy vízbe estünk, vagy arról, hová iramodik a patak és elénekeltük, eljátszottuk a témához kapcsolódó dalainkat.
A projektet záró napon pedig vendégeink szeme láttára berendeztünk egy akváriumot, amibe be is költöztettünk négy aranyhalat, akik a négy hét alatt szövődött mesénk szereplői voltak.
A projektbe bevontuk a szülőket is a folyamatos gyűjtőmunkával. Ezúton is köszönjük a segítségüket.”
Fejszés Ildikó II.épület kiscsoport
„A pályázatban vállaltak szerint ettől az évtől kezdve a mi nagycsoportunkban is bevezetésre került a kompetencia alapú program. Bár nagycsoportos életkorral egyedülállóként vágtunk bele ebbe a feladatba és nagy kíváncsisággal vártuk azoknak a gyerekeknek a reakcióját, akik eddig nem ehhez a módszerhez voltak hozzászokva, meglepő módon pozitív hozzáállást kaptunk a gyermekektől.
A program sajátos témabontásának-és feldolgozásának köszönhetően olyan gyakorlati ismereteket sajátítanak el a gyerekek a tevékenységek révén, amelyeket a későbbiek során a mindennapi életben sokkal kézzelfoghatóbban tudnak majd hasznosítani, mint az eddig főként elméleti alapokra támaszkodó módszereinknek köszönhettek.
Egy – egy anyag feldolgozása lehetővé teszi, hogy egyszerre több fejlesztési terület is megvilágítás alá kerüljön.
Sok olyan meglévő háttérismeretre derült fény a gyermekeknél, amelynek kibontakoztatására az eddigiek során nem került lehetőség.
Az újszerű vizuális tevékenységeknek köszönhetően sok – sok eddig még nem ismert technikával ismerkedhetnek meg a gyerekek, amelyek nagy tetszésnek örvendtek a kezdeményezések során és ennek köszönhetően folyamatos érdeklődés kísérte a gyerekek részéről, sőt még azok a gyerekek is szívesen részt vettek a tevékenységekben, akik eddig inkább passzivitást mutattak ebben az irányban.
Az újabbnál újabb témáknak, ötleteknek köszönhetően a gyermekek aktivitása és folyamatos figyelemtartása nagy arányban javult, és így a fegyelmezési gondjaink is háttérbe szorultak.
A gyerekek kis tudósokként, ha kell biológusként, kémikusként, matematikusként vesznek részt úgy a kezdeményezéseken, hogy közben azt hiszik, hogy „csak játszunk”, és észre sem veszik, hogy mennyi – mennyi mindennel bővül tudásuk.”
Laki Adrienn I.épület nagycsoport
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap
és a Magyar Állam társfinanszírozásával valósul meg.
A pályázati kiírás alapvető célja:
A magyar közoktatás az elmúlt évtizedekben, főként a 90-es évek kezdetétől nagy változásokon ment keresztül, mind a rendszer hatékonyságát, mind irányítását és finanszírozását tekintve. A 2000-ben elvégzett kompetencia alapú PISA mérés eredményei világítottak rá először arra, hogy a 15 éves korosztály mintegy 20 százaléka súlyos olvasási, és a matematikai nehézségekkel küzd, amit a 2006-os vizsgálat is megerősített. Ugyancsak évek óta elégedetlenek a munkaadók az oktatásból a munkaerőpiacra kilépők felkészültségével. Mindezek a negatív jelzések, illetve a hazai mérések eredményei is a szakterület korszerűsítését sürgették. A közoktatás hosszú távú stratégiája már pontosan megjelöli a fejlesztés irányait, eszközrendszerét. A Nemzeti alaptanterv (a továbbiakban: Nat) a tartalmi szabályozást helyezte új alapokra. Az oktatási programok fejlesztése első ízben az Nemzeti Fejlesztési Terv I. keretei között vált lehetővé.
Korábban a hazai pályázati rendszerben, illetve a világbanki, Phare és egyéb közösségi programok keretében egy-egy részterület (pl. IKT, idegen nyelv, szakképzés, minőségbiztosítás) konkrét célra és célcsoportra való fejlesztései valósultak meg, amelyek eredményei azonban nem voltak elegendőek ahhoz, hogy rendszerszintű változásokat eredményezzenek. A Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program (a továbbiakban: HEFOP) 3.1.1. program keretében hat kompetencia területen készültek el modul rendszerű oktatási programok, amelyek kipróbálása és bevezetése közoktatási intézmények 10 %-ában sikeresen megtörtént. A PHARE programok és az NFT 1 keretei között zajló fejlesztések között is volt olyan program, amelynek célja a befogadó iskolarendszer és pedagógiai környezet kialakítása. Ennek keretei között megkezdődött a tényleges együttnevelés támogatása, a különböző háttérrel rendelkező gyerekek egy csoportban való nevelése. A pályázat alapvető célja a sikeres munkaerő-piaci alkalmazkodáshoz szükséges, az egész életen át tartó tanulás megalapozását szolgáló képességek fejlesztése és kompetencia alapú oktatás elterjesztése a magyar közoktatási rendszerben, ami hozzájárul a foglalkoztatási helyzet javításához. Ennek érdekében a pályázat a kompetencia alapú oktatás módszertanának és eszközeinek széleskörű elterjesztését célozza, a pedagógusok módszertani kultúrájának korszerűsítését, a tanulók képességeinek és kulcskompetenciáinak egyénre szabott fejlesztését és megerősítését, a rendszerben meglévő szelektív hatások mérséklésével, valamint az egyenlő hozzáférés és esélyegyenlőség szempontjainak érvényesítésével. A pályázat további célja, hogy a regionális operatív programok keretében megvalósuló infrastrukturális fejlesztéseket összekapcsolja a szükséges szakmai (tartalmi, módszertani) fejlesztésekkel, annak érdekében, hogy azok egymás hatásait erősítve, komplex módon járuljanak hozzá az oktatás minőségének javulásához.
A pályázat azonosító száma: TÁMOP-3.1.4-08/2-2009-0151
Projekt összköltség: 56.163.380.-Ft
Támogatás formája: vissza nem térítendő támogatás.
Támogatás mértéke: a projekt elszámolható összes költségének 100%-a.
Pályázat benyújtás dátuma: 2009.01.19.
Támogató döntés: 2009.05.05.
Szerződés hatályba lépése: 2009.06.19.
Projekt megvalósításának tervezett kezdete: 2009.05.05.
Projekt megvalósítás tervezett befejezése: 2010.08.31.
PÁLYÁZAT TARTALMA
Kötelezően megvalósítandó tevékenységek, beszerzések
Az alábbi implementációs és innovációs tevékenységeket a pályázónak - a nevelésioktatási intézmény típusainak megfelelő feladatok vonatkozásában - feladatellátási helyenként, a „szolgáltatói kosár” szakmai tervezési segédlet figyelembe vételével kell megtervezni és megvalósítani.
a) A kompetencia alapú oktatás implementációja Az alábbi kötelező tevékenységek közül a feladatellátási helynek az adott intézménytípusnak megfelelő (pl. óvoda, általános iskola, középiskola, kollégium), releváns feladatokat kell tervezni és megvalósítani:
A Nat szerinti kulcskompetencia-területek fejlesztését, újszerű tanulásszervezési eljárások alkalmazását támogató oktatási programok és taneszközök bevezetése, adaptációja. A tevékenységet úgy kell megtervezni, hogy az tartalmazza a következő kötelező elemeket:
legalább egy tanulócsoportban, a „Szövegértés-szövegalkotás” kulcskompetencia területen tanévet átfogóan, teljes tanórai lefedettséget biztosító kompetencia alapú oktatási program, programcsomag bevezetése, alkalmazása (amennyiben a feladatellátási hely HEFOP pályázaton vett részt, és a szövegértés-szövegalkotás kompetenciaterületen teljes intézményi lefedettséggel megvalósult a program, úgy a feladatellátási helynek másik kompetenciaterületet kell választani az implementációhoz);
legalább egy tanulócsoportban, a „Matematika” kulcskompetencia területen tanévet átfogóan, teljes tanórai lefedettséget biztosító kompetencia alapú oktatási program, programcsomag bevezetése, alkalmazása (amennyiben a feladatellátási hely HEFOP pályázaton vett részt, és a matematika kompetenciaterületen teljes intézményi lefedettséggel megvalósult a program, úgy a feladatellátási helynek másik kompetenciaterületet kell választani az implementációhoz);
legalább egy tanulócsoportban, további egy választott kulcskompetencia területen kompetencia alapú oktatási program, programcsomag bevezetése, alkalmazása;
Tantárgytömbösített oktatás a szakrendszerű oktatásban: A Kt. 52.§ (3) szerint a kötelező tanórai foglalkozások teljes intézményi időkeretének legalább 5-10-15%-a mértékéig. A minimális célértéket 3 év alatt felmenő rendszerben kell elérni (választott műveltségterület/tantárgy).
műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatása: legalább egy műveltségterületen (választott műveltségterület)
óvodák esetében legalább egy óvodai csoportban komplex óvodai program, programcsomag bevezetése, alkalmazása
kollégiumok esetében a szociális, életviteli és környezeti, valamint az életpálya-építési kompetencia alapú oktatási program, programcsomag bevezetése, alkalmazása,
az alapfokú művészetoktatási intézmények fejlesztési feladatai: fejlesszen, alkalmazzon olyan tananyagokat, pedagógiai koncepciót, tanulói és tanári segédanyagokat, értékelési eszközöket, pedagógus továbbképzési programot, amelyek – az esztétikai-művészeti kompetenciák intenzív fejlesztésével egyidőben – hozzájárulnak a hatékony, önálló tanuláshoz szükséges képességek fejlesztéséhez, a szociális és állampolgári kompetenciák erősítéséhez a tanulók értelmi, érzelmi és kifejezőképességeinek fejlesztése útján.
Az előző pontban szereplő, oktatási programok, újszerű tanulásszervezési eljárások bevezetését, alkalmazását segítő, a kulcskompetenciák fejlesztését támogató modern pedagógiai módszertan alkalmazása (kooperatív technikák, projektmódszer, témahét, múzeumpedagógia stb.). A tevékenységet a pályázónak úgy kell megterveznie, hogy annak körében (a tanulásszervezési eljárások bevezetésének keretében) a következő kötelező elemek megvalósuljanak:
Legalább egy, három hetet meghaladó projekt megszervezése tanévenként
Legalább egy témahét megszervezése tanévenként
Legalább egy moduláris oktatási program megszervezése (pl. egészséges életmód, környezetvédelem, demokráciára nevelés, játék, érzelmi-erkölcsi nevelés stb. témakörben) tanévenként
Digitális tartalmak, taneszközök oktatási gyakorlatban való használata, digitális készségek fejlesztése. A tevékenységet úgy kell megtervezni, hogy a programba bevont tanulócsoportok implementációban érintett tanóráinak 25%-a IKT-eszközzel támogatott tanóraként valósuljon meg.
A közoktatási intézmények pedagógusainak felkészítése fentiek intézményi implementációjára, megvalósítására, szaktanácsadói támogatás igénybevétele. Ennek keretében kötelezően megvalósítandó továbbképzések:
Menedzsmentképzés a vezetők számára (2x30 óra; általános projektvezetési tréning, oktatásszervezési módszertani tréning; óvodák esetén 1x30 óra)
Az újszerű tanulásszervezési eljárások alkalmazását segítő általános pedagógiai módszertani képzések (valamennyi, az implementációban résztvevő pedagógusok számára kötelező: 2x30 óra; projektpedagógia, tömbösített oktatás és műveltségterületi integrált oktatás, valamint egy választott képzés a szolgáltatói kosárban felsorolt tematikán belül; óvodák esetén 2x30 óra tematikából választott képzés)
A kompetencia alapú oktatási programok, programcsomagok, az óvodai programcsomag komplex alkalmazását támogató módszertani képzés (a választott oktatási programnak és kompetenciaterületnek megfelelően kötelező)
Az infokommunikációs technológiák (IKT) oktatásban történő alkalmazását segítő képzés (valamennyi az implementációban résztvevő pedagógusok számára kötelező, óvodák esetén választható)
Az implementációs folyamat támogatása érdekében szaktanácsadói szolgáltatás igénybevétele a feladatellátási hely típusának megfelelően meghatározott minimum-óraszámban:
óvodák esetében: 70 óra
iskola 8 tanulócsoportig, kollégium, alapfokú művészetoktatási intézmény: 140 óra
iskola 8 tanulócsoport felett: 210 óra
A megadott órakereteken belül a szaktanácsadói szolgáltatások fajtáit a feladatellátási hely szükségleteihez igazítottan kell megtervezni. (A szolgáltatói kosár szakmai ajánlásokat tartalmaz erre vonatkozóan.)
A pályázónak terveznie kell a kompetencia alapú oktatás eredményes bevezetéséhez és alkalmazásához szükséges tanulói és tanári taneszközök beszerzését, valamint az óvodai program moduláris nevelési eszközeinek beszerzését.
b) A hátrányos helyzetű és SNI tanulók esélyegyenlőségének javítása (szegregációmentes együttnevelési környezet kialakítása)
A hátrányos helyzetű gyerekek, tanulók és a sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók többségi óvodákban, iskolákban való integrálását elősegítő programok intézményi alkalmazása, az elsajátítottak intézményi adaptációjának megvalósítása.
A lemorzsolódás és kirekesztődés megelőzését támogató személyközpontú, egyéni tanulási utak, komplex végigkísérési folyamatok kialakítása.
Azokon a feladatellátási helyeken, ahol a hátrányos helyzetű tanulók létszáma meghaladja a 40%-ot, illetve a települési közoktatási esélyegyenlőségi intézkedési terv alapján beavatkozás szükséges, ott a tanulók integrációját elősegítő célzott fejlesztési programot kell megvalósítani.
A közoktatási intézmények pedagógusainak felkészítése ezen feladatok megvalósítására, illetve szaktanácsadói támogatás igénybevétele. Ennek keretében kötelezően megvalósítandó továbbképzések:
40%-ot meghaladó HH-tanuló arány felett, illetve ha a közoktatási esélyegyenlőségi intézkedési terv előírja tantestületi IPR-képzés (Amennyiben a HEFOP keretében a tantestület már kapott IPR képzést, és a tantestület személyi összetétele nem változott 20%-kal nagyobb mértékben, az IPR képzés nem kötelező.)
40%-ot meghaladó HH-tanuló arány felett IPR-hez kapcsolódó tantestületi módszertani képzés
SNI-tanulók érintettsége esetén (amennyiben a feladatellátási helyen SNItanuló nevelése, oktatása zajlik) együttnevelésre felkészítő tréning Kötelezően tervezendő tanácsadói szolgáltatások:
40% feletti HH-tanuló arány felett a TÁMOP 3.1.1 kiemelt program által biztosított esélyegyenlőségi folyamat-szaktanácsadó (térítésmentes szolgáltatás)
40% feletti HH-tanuló arány felett IPR-módszertani mentor-szaktanácsadó
Az új módszerek intézményi alkalmazása, elterjesztése, önálló intézményi innováció megvalósítása
Az intézmények közötti horizontális tanulás elősegítése érdekében, a feladatellátási hely sajátosságainak megfelelő, a tervezett fejlesztésekhez illeszkedő, már kifejlesztett, kipróbált és jól bevált pedagógiai módszerek, eljárások megismerése, adaptációja ("jó gyakorlatok átvétele"). – Intézmények közötti szakmai együttműködések, referencia intézményekkel való együttműködés kialakítása, a pedagógusok horizontális együttműködési, tanulási lehetőségeinek megteremtése, referenciahelyi szolgáltatások igénybe vétele (pl. a pedagógiai eljárást már sikerrel alkalmazó intézményben tanóra-látogatási alkalmak szervezése a jó gyakorlatot adaptáló intézmény pedagógusainak, pedagógusok közötti szakmai konzultáció, tapasztalatcsere megvalósítása).
Az intézmény (feladatellátási hely) saját innovációjának megvalósítása, amely a helyi igényekhez igazodva, egyéni fejlesztésre, a nevelés, oktatás eredményességének fokozására, az esélyegyenlőség kiteljesítésére hatékony és sikeres, az egyéni fejlődést támogató oktatási utak, programok, nevelési eljárások, tanulásszervezési módok kidolgozására, azok gyakorlati megvalósítására vállalkozik. Pl.: oktatási projektek, fejlesztő programok, átvezetési tervek, korszerű tanulásszervezési eljárások stb. kidolgozása, önálló programok, módszerek létrehozása, alkalmazása. Az önálló intézményi innováció tematikájához, illetve
A fejlesztések eredményeinek az intézmény mindennapi gyakorlatába való beillesztését, a pedagógiai szemléletváltást segítő tevékenységek megvalósítása (Átfogó intézményfejlesztés). Ennek keretében kötelező tevékenységek:
A projekt indításakor a feladatellátási helyen az egész tantestületre kiterjedő projektindító napot kell tartani, amely lehetőséget biztosít minden pedagógus számára (függetlenül attól, hogy a pedagógus közvetlenül részt vesz-e a projekt megvalósításában) a pályázati innováció céljainak és eszközrendszerének, szakmai tevékenységeinek megismerésére, áttekintésére.
Az intézmény pedagógiai dokumentumainak módosítása, oly módon, hogy az a jelen pályázatban vállalt tevékenységek sikeres megvalósítását elősegítse és az intézmények pedagógiai innovációjának fenntarthatóságát biztosítsa (a program végére). A helyi tanterv, pedagógiai program módosítása során fel kell használni az implementáció tapasztalatait.
Az intézmények pedagógiai programjának, informatikai stratégiájának összehangolása az IKT alapú kompetenciafejlesztés céljaival.
Egyéb támogatható tevékenységek a megvalósítással kapcsolatban: Jelen pályázat keretében a pályázó a fejlesztési program sikeres megvalósítása érdekében a kötelező tevékenységeken túl olyan tevékenységek megvalósítását is tervezheti a feladatellátási helyeken, amely a kompetencia alapú oktatás implementációjához, illetve az intézményi innováció megvalósításához szükségesek:
További „Jó gyakorlatok átvétele”, adaptációja, hálózati tanulás a referencia intézményektől.
Pályázónak lehetősége van a pályázat céljaihoz illeszkedő, annak eredményes megvalósítását szolgáló pedagógus továbbképzési programok tervezésére. A tervezett továbbképzésnek a pedagógus-továbbképzés rendszerében akkreditált képzésnek kell lennie.
A pályázatban lehetőség van a továbbképzésen résztvevő pedagógusok helyettesítési díjának, illetve a továbbképzés egyéb kapcsolódó költségeinek elszámolására – a költségvetési specifikációban foglaltaknak megfelelően.
A projekt keretében lehetőség van a pályázat céljaihoz illeszkedő, annak eredményes megvalósítását szolgáló további oktatási, pedagógiai tanácsadói szolgáltatás tervezésére és megvalósítására, illetve szükség szerint a kötelező tevékenységeknél megjelölt tanácsadói szolgáltatások magasabb óraszámban való igénybevételére.
A pályázatban támogatható a pedagógusok által végzett fejlesztési, innovációs tevékenység, új pedagógiai, módszertani produktumok létrehozása, pl. egy többhetes projekt kidolgozása, témahét leírásának elkészítése, megszervezése, a tömbösített oktatást, tantárgyak bontása nélküli műveltségterületi oktatást szolgáló pedagógiai program/helyi tanterv/tanmenet, helyi nevelési program, kollégiumi nevelési program kidolgozása. A kidolgozott tartalmat, produktumot az iskola honlapján, bárki által ingyenesen felhasználható módon, teljes körűen közzé kell tenni, és a fejlesztési dokumentációt (pl. a projekt leírása, tanmenet, óravázlatok, kép- és hanganyag, linkgyűjtemény, értékelési eszközök, kipróbálás tapasztalatai, stb) ingyenes közzététel céljából az Educatio Kht. (TÁMOP 3.1.1 kiemelt projekt kedvezményezettje) rendelkezésére kell bocsátani.
Szakmai együttműködések kialakítása egyéb szolgáltatások igénybe vételére, amelyek szükségesek az intézményi innováció megvalósulásához, illetve támogatja azt. (pl. színházakkal, múzeumokkal, könyvtárakkal való együttműködés kialakítása közös oktatási programok megvalósítására, helyi társadalom szereplőivel közös programok szervezése, környezetvédelem, üzemlátogatás, erdei iskolai programok megvalósítása, stb.)
Mérés-értékelési felkészítés a nevelőtestület 1-2 tagjának, az országos kompetenciamérés iskolai eredményének elemzésére, fejlesztő beavatkozások tervezésére.
A pályázatban támogatható a fejlesztés keretében tervezett kompetencia alapú oktatás megvalósításához szükséges, intézményi szinten (is) használható digitális tartalmak, tananyagok, oktatási szoftverek beszerzése.
-
TIOP-1.2.3-08/1-2008-0052
Tudásdepó-Expressz Kiskörős, Izsák, Kecel és Soltvadkert városokban (TIOP-1.2.3–08/1-2008-0052)
A dél-alföldi régió négy városa, Kiskőrös, Izsák, Kecel és Soltvadkert alkotta konzorcium európai uniós forrásból támogatást nyert a települések könyvtári szolgáltatásainak összehangolt infrastruktúra-fejlesztésére. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege 60 384 271 Ft. A projekt a TIOP 1.2.3-08/1 Könyvtári szolgáltatások összehangolt infrastruktúra-fejlesztése - "Tudásdepó-Expressz" pályázat keretében valósul meg. A projekt keretében a kiskőrösi kistérség városi könyvtárainak összehangolt infrastrukturális fejlesztésére kerül sor. A fejlesztésnek köszönhetően új szolgáltatások kerülnek bevezetésre, ezáltal növelve az aktív felhasználók számát. Alapvető célkitűzés a könyvtári szolgáltatások színvonalának javítása, az oktatás-képzésben való szerepük növelése, közös internetes portál kialakítása. Az egész fejlesztés a fogyatékkal élők igényeinek figyelembevételével történik meg.
A projekt tartalma:
A projekt keretében a könyvtári program biztonságosabb, gyorsabb működtetése érdekében megtörténik a TextLib WinKliens használatára való áttérés. A hálózati modulok lehetővé teszik, hogy a könyvtárak egy közös lekérdező felületen kommunikáljanak, és a későbbiekben adatbázisaikkal kapcsolódjanak más könyvtári rendszerekhez és on-line olvasószolgálati funkciók bevezetése is megtörténik. Az új szerver, a webes hosszabbítás, előjegyzés modul biztosítja a használók számára, hogy bármikor elérjék könyvtárunkat, tájékozódjanak a náluk lévő dokumentumok kölcsönzési idejének lejártáról, igény szerint meghosszabbítsák azt, valamint dokumentumokat jegyezhessenek elő on-line módon.
A beszerzendő eszközök biztosítják a 24 órán át elérhető könyvtári szolgáltatások beindítását, bővítését, korszerűsítését. Megvalósulnak a részbeni önkiszolgálás feltételei.
A közös fejlesztésnek köszönhetően az intézmények koordinálják szolgáltatásaikat. A közös portálon összehangolt tartalomszolgáltatás (helytörténeti adatbázis, digitális tartalmak, közös lekérdező felület) biztosítja a kistérség könyvtári- és információszolgáltatását, így téve lehetővé a használókegyenlő esélyű kiszolgálását. A megvalósuló fejlesztések és a közös kereső által olyan megoldások kerülnek bevezetésre, melyeknek köszönhetően megvalósítható az olvasók egységes tájékoztatása, és gyorsabbá válik a dokumentumokhoz való hozzáférés.
Az intézmények képessé válnak a könyvtárközi kölcsönzés során az elektronikus dokumentumok fogadására és szolgáltatására.
A kialakított közösségi terek szolgálnak az olvasáskultúrát népszerűsítő, ill. a lakosság informatikai írástudását fejlesztő programok helyszínéül.
Kiskőrösön az olvasók katalógushasználata érdekében a felnőtt és gyermek olvasótérben is négy-négy katalógusfunkciót ellátó munkaállomás kerül elhelyezésre. Ezeken érhetik el használóink más könyvtárak katalógusait, adatbázisait, készíthetnek maguknak bibliográfiát szakszerű könyvtári segítséggel, időkorlát nélkül. Ezek felhasználhatók könyvtári órákon a katalógushasználat és az információkereső stratégiák gyakorlati tanítására.
A gyermekkönyvtári munka, a rendezvény-előkészítés megkívánja, hogy mindkét könyvtáros saját munkaállomással rendelkezzen, melyek kölcsönzésre is használhatók. Az olvasókat szolgálja a helyismereti részlegben elhelyezendő munkaállomás is, mely a katalógusfunkción túl a helyismereti kutatómunka informatikai feltételeit biztosítja.
Az oktatótérben elhelyezett munkaállomás és a projektor biztosítja az itt megrendezett olvasásnépszerűsítő programok, előadások, prezentációk, képzések technikai feltételeit.
Az elektronikus szolgáltatások és a kistérségi portál üzemeltetése érdekében a feldolgozó részlegben beállításra kerül egy munkaállomás, mely alkalmas a szükséges grafikai megoldásokra, weboldal szerkesztésére, adatbázisok, digitális tartalmak előállítására is. A beszerzendő fénymásoló berendezés biztosítja egyrészt a könyvtári munkafolyamatok során készült anyagok minőségi megjelenését, a könyvtári szolgáltatások, olvasásnépszerűsítő programok háttéranyagainak elkészítését, másrészt a használói igények színvonalas kielégítését.
A tervezett fejlesztés, hét gép üzembehelyezése lehetővé teszi az internet-hozzáférés mennyiségi és minőségi javítását, valamint lehetővé teszi a lakossági felhasználóképzés beindítását, és az iskolai oktatásban résztvevők rendszeres képzését. A könyvtár így támogatja a lakosságot a felnőttképzésben, az életminőség javításában, az egyéni versenyképesség növelésében.
A gyengénlátókat szolgáló eszközök és programok biztosítják a feltételeit, hogy a látássérültek is részt vehessenek felhasználóképzéseinken, és korlátok nélkül használhassák a könyvtár szolgáltatásait.
Soltvadkerten a könyvtár második emeletén kialakításra kerül egy 11 terminál elhelyezésére alkalmas oktatótér.
A könyvtár adottságai igénylik, hogy mind a gyermek, mind a felnőtt részlegben kettő-kettő terminál álljon a könyvtárhasználók rendelkezésére. Ezeken a terminálokon válnak elérhetővé a könyvtár által épített adatbázisok, digitális gyűjtemények is. Ezek a munkaállomások biztosítják, hogy a könyvtárhasználati órák során a tanulók megismerkedhessenek a katalógushasználattal, illetve az infomációkeresési stratégiákkal.
A Kecelen tervezett fejlesztésekkel lényegében egy teljesen új rendszer kerül kiépítésre. 19 új számítógépet helyezünk el. Az igényeknek megfelelően gyermekkönyvtári részlegben kerül elhelyezésre 1 tájékoztató munkaállomás, valamint 2 katalógusfunkciókat ellátó terminál. A felnőtt részlegben szintén elhelyezésre kerül 1 dolgozói munkaállomás, mely tájékoztató és szerzeményező feladatokat is ellát, valamint az olvasóknak 2 katalógusfunkciókat ellátó munkaállomás. A kölcsönzőpultnál jelenleg egy helyen történik mind a gyermekrészleg, mind a felnőtt részleg kölcsönzéseinek regisztrálása, ezért itt 2 munkaállomás üzembe helyezése is szükséges. A feldolgozó munkafolyamatok elvégzésére és a könyvtári anyagok webes előkészítésére, valamint az oktatóanyagok, propagandaanyagok elkészítésére 1 további munkaállomás beállítása szükséges. A könyvtár zenei részlegben történő tájékoztatásra, valamint a hanganyagok hallgatására és a látássérült eszközök használatára is beállításra kerül 1 munkaállomás.
A könyvtár oktatásban betöltött szerepének javítása érdekében egy térelválasztó elem elhelyezésével kialakításra kerül egy oktatási tér, ahol 8 számítógép kerül elhelyezésre. Ezek alkalmasak a tervezett lakossági tanfolyamok, képzések lebonyolítására, illetve a könyvtár így alkalmassá válik arra, hogy az iskolával szorosan együttműködve könyvtári órák helyszíne legyen, valamint segítse a lakosság részéről felmerülő információszolgáltatási igények kielégítését.
A fent felsorolt gépek hálózatban történő biztonságos működését egy nagyteljesítményű szerver fogja biztosítani. A bevezetett új technika és annak köszönhetően a könyvtári rendszer lehetőségeinek teljes kihasználása elősegíti a digitális tartalomközvetítést is, ide értve a helytörténeti anyagok feldolgozását és közzétételét.
A beruházás során üzembehelyezett webes felületnek köszönhetően az olvasók tájékozódhatnak a könyvtári dokumentumok hozzáférhetőségéről, saját olvasói állapotáról, on-line szolgáltatásként jegyezhetnek elő dokumentumokat, informálódhatnak a náluk lévő dokumentumok lejáratáról, valamint meghosszabbíthatják azt. Szintén az olvasók gyorsabb és szakszerűbb kiszolgálását segítik elő az e-mail és az SMS modulok működtetése.
A könyvtár tervezett szolgáltatásainak megvalósítását segíti az egyéb technikai eszközök beszerzése: a filmklub, könyvtári órák és a különböző előadások színvonalát emeli a projektor használata. A helyismereti, helytörténeti állomány feldolgozását segíti a fényképezőgép beszerzése.
Izsákon a projektben sor kerül az állomány vonalkóddal történő ellátása, és a teljes olvasószolgálati munkafolyamatot lebonyolító programmodul használatára. A vonalkódos kölcsönzésnek köszönhetően kiküszöbölhetőek a számok beütésből adódó tévedések, pontosabbá, naprakészebbé válik a kölcsönzések nyilvántartása. Az olvasószolgálati funkciók így elsősorban az olvasók szempontjából bővülnek jelentősen. Lehetővé válik a WEB opac és a WEB opac Plusz modulok beépítésével saját adataik, a náluk lévő kölcsönzések megtekintése, meghosszabbítása, on-line előjegyzések lebonyolítása. A könyvtár így 24 órán keresztül elérhetővé válik. A könyvtáros számára lehetőséget biztosít az új modul az SMS-ben történő értesítésre, mely költséghatékonyabb és gyorsabb a postai értesítésnél.
A megvalósuló fejlesztésnek köszönhetően a kölcsönzőtérben 2 terminál kerül elhelyezésre, melyek a katalógusfunkciókon túl, biztosítják teljes nyitvatartási időben a könyvtár által épített adatbázisok használatát, valamint a könyvtári rendszer on-line szolgáltatásainak teljes körű kihasználását. Erre a funkcióra eddig nem volt biztosítva dedikált munkaállomás.
A nagyobb arányú internet-hozzáférés érdekében sor kerül 4 új terminál elhelyezésére. Ez a bővítés többcélú. Egyrészt a mindennapos internetelérést biztosítja a lakosság számára, másrészt helyszínéül szolgál a tervezett felhasználóképzésnek, melyet a könyvtár bővülő szolgáltatásai és a kistérségi együttműködésnek köszönhető új szolgáltatási felületek is szükségessé tesznek.
Külön tájékoztató munkaállomás kerül beállításra a gyermekkönyvtári részlegben, ami eddig szintén nem volt megoldott. Ugyanitt további munkaállomás üzembehelyezésével a gyermekolvasók számára is biztosítjuk a katalógushasználatot.
A megvásárolt könyvtári modulokkal megoldottá válik az egyéb dokumentumtípusok feldolgozása, és könyvtári rendszerbe illesztése. A könyvtári szolgáltatások bővítése kívánja meg egy új feldolgozó munkaállomás beállítását, mely nem csak a könyvtári dokumentumok feldolgozására szolgál, hanem a könyvtári rendezvényekhez, könyvtári órákhoz, felhasználóképzéshez kötött módszertani- és segédanyagok, propaganda anyagok elkészítésére is. Ezt a funkciót szolgálja a fénymásoló-berendezés, valamint a fényképezőgép beszerzése is. A munkaállomás rendelkezni fog olyan grafikai programmal, mely lehetővé teszi a közös weboldalra felhelyezendő anyagok elkészítését.
A könyvtári órák, és a lakossági olvasásnépszerűsítő programok megvalósítása során kerül kihasználásra a projektor és a hozzá kapcsolódó vetítővászon, melyeket szintén e projekt keretében kívánunk beszerezni.
A könyvtár adottságai megkívánják a könyvtárközi kölcsönzés lehetőségeinek mind hatékonyabb kihasználását. Ezt az igényt biztosítja az Ariel dokumentumküldő szoftver megvásárlása, mely lehetővé teszi a helyben gyűjtött dokumentumok közvetítését is.
A számítógépes rendszer bővítésekor a helyi igényeknek megfelelve a látássérült olvasóink igényeit szolgálják a beszerzésre tervezett eszközök. Mivel mind a gyermek, mind a felnőtt korosztály részéről érkeznek valós igények az eszközök iránt, egy részük a gyermekkönyvtárban, más részük az olvasóteremben található számítógépre lesz telepítve.
-
DAOP-3.1.2/A-11-2011-0016 (Izsák város komplex kerékpárforgalmi fejlesztése)
Adatlap
SAJTÓKÖZLEMÉNY 2013. június 13.
FOTÓGALÉRIA
SAJTÓKÖZLEMÉNY 2013. szeptember 13.
-
DAOP-4.2.1-11-2012-0012 (Kapacitásbővítő óvodafejlesztés Izsákon)
Adatlap
Fotógaléria 2013. június 6.
SAJTÓKÖZLEMÉNY 2013. június 13.
Fotógaléria 2013. augusztus 30.
SAJTÓKÖZLEMÉNY 2013. szeptember 13.
-
KEOP 2.3.0/2F/09 Települési szilárdhulladék-lerakók rekultivációit érintő projektek
Izsáki Regionális Hulladékgazdálkodási Rendszer települési szilárdhulladék-lerakóinak térségi szintű rekultivációs programja
Adatlap
-
ÁROP-1.A.5-2013-2013-0041
„Izsák Város Önkormányzatának szervezetfejlesztése”
- Sajtóközlemény 2015. 11. 17
- Sajtóközlemény 2014. 12. 13
- Jogszabályok listája
- Adatlap
-
TOP-3.2.1-15-BK1-2016-00012
"Izsáki Városháza energetikai korszerűsítése"
Támogatási szerződés
Adatlap
Közbeszerzési eljárás:
Ajánlattételi felhívás 2017. 08. 01.
Tájékoztató az ajánlatok bontásáról 2017. 08. 23.
Összegzés 2017. 09. 29.
Tájékoztató az eljárás eredményéről 2017. 09. 29.
-
TOP-2.1.2-15-BK1-2016-00005
"A Kossuth tér arculati megújítása, piactér kialakítása"
Támogatási szerződés
Adatlap
-
DAOP 311-B-08 Önkormányzati tulajdonú belterületi valamint önkormányzati külterületi közutak fejlesztése
- Adatlap
-
KEOP 620-A-11 Fenntarthatóbb életmódot és fogyasztási lehetőségeket népszerűsítő, terjedésüket elősegítő mintaprojektek
-
KEOP 710-11 Derogációs vízi közmű projektek előkészítés
-
KEOP 4100-N-14 Fotovoltaikus rendszerek kialakítása
-
KÖFOP-1.2.1-VEKOP-16 - Csatlakoztatási konstrukció az önkormányzati ASP rendszer országos kiterjesztéséhez
- Adatlap
-
TOP-5.3.1-16 - A Helyi Identitás és a Kohézió Erősítése a Kolon mentén
Közösségfejlesztési program A TOP-5.3.1-16. kódszámú, „A Helyi Identitás és a Kohézió Erősítése a Kolon mentén” elnevezésű, Bócsa, Izsák, Orgovány, Ágasegyháza, Fülöpszállás települések konzorciumi együttműködésében megvalósuló közösségfejlesztési projekt cselekvési terve.
- EFOP-1.2.11-16 - Izsák és kiskunmajsa otthonteremtő- és életpálya tervezést segítő programja
|
|||||||||||||
H | K | Sz | Cs | P | Sz | V | |||||||
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||||||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | |||||||
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | |||||||
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | |||||||
27 | 28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | |||||||

Időközi polgármesteri
választás 2021

Időközi polgármesteri
választás 2020


Letölthető ingyenes
júniusi szám




Három csoportos
bölcsőde
fejlesztése Izsákon

"A helyi identitás
és a kohézió erősítése
a Kolon mentén"
TOP-5.3.1-16-BK1-
2017-00014

Izsáki Városháza
energetikai
korszerűsítése


